Welcome to Our Community

Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.

Bri's 106Litres-28 gallon tank.

Discussion in 'Planted Aquarium Journals' started by manxnorton, Apr 27, 2019.

  1. Guppylover3x

    Guppylover3x Fishaholic
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Jan 8, 2019
    Messages:
    517
    Likes Received:
    73
    Location:
    UK
    Your tank looks amazing! Well done! :)
     
    • Like Like x 1
  2. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    Day 10.
    10-05-19.
    Ammonia 3ppm
    Nitrites 0.25ppm
    Nitrates 10-20ppm.

    A & N Slowly going down.:yahoo:
    Bri
     
  3. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    More plants coming.


    Micranthemum Monte Carlo
    Staurogyne Repens
    Cryptocoryne Wendtii Green


    Bri
     
  4. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    This evenings readings.

    Amm 1.0PPM

    Nitrites 0.25-0.50ppm

    Nitrates 20ppm

    [​IMG]

    agonising going down lol.

    Bri
     
  5. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    Day 11.
    I'm sorry that i'm utter crap on readings...:blush:
    instead of assuming heres the results for this morning.
    [​IMG]
    What you's reckon?
    Lul in battle....No fish tank today...…..bloody food and clothes shopping:angry::angry:
    A Weekly dose for the plants (if it ever works!!!:whistle:) Aquacare Plant Gro.
    Bri :thanks:
     
  6. Guppylover3x

    Guppylover3x Fishaholic
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Jan 8, 2019
    Messages:
    517
    Likes Received:
    73
    Location:
    UK
    Seize the moment! Shopping is a girls best friend, it’ll soon be yours too lol

    Ps - I find it hilarious how you’ve gone out to shop for food and clothes and you’ve come back with another tank! :lol:
     
    #36 Guppylover3x, May 11, 2019
    Last edited: May 11, 2019
    • Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
    • Funny Funny x 1
  7. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    ^_^:dunno::dunno:….ermmmmmmm!!! I forgot the food....and new pair of shoes can wait.:rofl:
    Bri
     
    • Funny Funny x 1
  8. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    Day 12.
    [​IMG]
    What you reckon (the big tank BTW!:rofl:)
    Bri
     
  9. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    Lul in battle today!
    Up at 04:45Am and no test kits in sight lol..:rofl:
    TBC
    Bri
     
  10. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    DAY 17
    Hi all.
    I mentined to Ian I was up 04:45AM on Tuesday past.
    Whole re-model of the tank icc. massive water change.
    And of course a YouTube vid of it om my channel.
    Cut a long story short, hasn't happt with two things:
    1. depth of the substrate and the colur.
    2. White gravel:angry:
    So I think it looks natural, IMO:rofl:
    Don't know about the moss balls mind??
    [​IMG]
    Adding in 2ml Ammonia.
    Bri
     
  11. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
  12. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    DAY 18.
    Turns out I'm truly a numb skull!
    Dosing Ammonia with this.:oops:
    [​IMG]
    Should of been this:good:
    [​IMG]
    Everyday is a learning day for me:rofl:
    Bri
     
  13. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    DAY 19.
    Amonnia- o
    No2- 2-5ppm
    No3- 80ppm
    dosed 2ppm.
    Bri
     
  14. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    Large tank.
    [​IMG]
    Small tank.
    [​IMG]
    Bri
     
  15. manxnorton

    manxnorton New Member
    Tank of the Month Winner!

    Joined:
    Apr 26, 2019
    Messages:
    51
    Likes Received:
    12
    Location:
    Newcastle Upon Tyne
    DAY 25 LARGE TANK
    [​IMG]

    Bri
     

Share This Page