Welcome to Our Community

Wanting to join the rest of our members? Feel free to sign up today.

Why Do My Cichlids Shiver/shake And Bounce Off Rocks?

Discussion in 'African / Old World Cichlids' started by garybuk, Jan 2, 2008.

  1. garybuk

    garybuk Member

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Messages:
    956
    Likes Received:
    0
    Location:
    oxford/uk
    Just wondering why they do this? the cichlids are listing below ! the blue and yellow ones! (X4)
     
  2. dthoffsett

    dthoffsett I'm a girl . . . yup, definitely a girl. =)
    Retired Moderator

    Joined:
    Sep 12, 2005
    Messages:
    4,730
    Likes Received:
    0
    Location:
    Cheyenne, WY
    Does it look like they're having an epileptic fit? :lol: That's what I've always thought, what you are seeing is normal behavior. It's generally a sign of aggression or a breeding dance.
     
  3. garybuk

    garybuk Member

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Messages:
    956
    Likes Received:
    0
    Location:
    oxford/uk
    Yah it does lol
    wooow hopefully breeding!! im hopeing they will breed!!! do they cross breed :S yellow labs with my Pseudotropheus blue ???
     
  4. dthoffsett

    dthoffsett I'm a girl . . . yup, definitely a girl. =)
    Retired Moderator

    Joined:
    Sep 12, 2005
    Messages:
    4,730
    Likes Received:
    0
    Location:
    Cheyenne, WY
    It's a possibility, I have a female l.caeruleus that will only breed with a m.callainos despite having plenty of her own males to choose from. :rolleyes:
     
  5. garybuk

    garybuk Member

    Joined:
    Dec 21, 2007
    Messages:
    956
    Likes Received:
    0
    Location:
    oxford/uk
    haha kool! waiting game to see what happens!
     
  6. chr15_8

    chr15_8 Member

    Joined:
    Sep 10, 2006
    Messages:
    1,445
    Likes Received:
    0
    Location:
    Middlesex
    not just mine then lol.

    its been happening for the last 2 weeks or so. the waters perfect and the fish look healthy just hope they dont catch them selves on the sharp rocks
     
  7. natural blue nina

    Joined:
    Jan 4, 2007
    Messages:
    62
    Likes Received:
    0
    I bought some Apistogramma MacMasteri at the weekend - which had paired already. I noticed the boy doing this last night and was a bit worried about it..... yay to it being a good thing though!!!!

    Cheers guys!
     
  8. stan1979

    stan1979 Member

    Joined:
    Apr 10, 2006
    Messages:
    61
    Likes Received:
    0
    Location:
    dublin,ireland
    my cichlids were doing the exact same and rubbing off the coral sand but i thought i read somewhere it may be a sign of amonia in the tank but i checked the water stats and there was none so possibly a new maturnity tank may have to be bought soon,

    stan
     
  9. dthoffsett

    dthoffsett I'm a girl . . . yup, definitely a girl. =)
    Retired Moderator

    Joined:
    Sep 12, 2005
    Messages:
    4,730
    Likes Received:
    0
    Location:
    Cheyenne, WY

    Occasional flicking is usually a sign of aggression rather than breeding and is perfectly normal. :good: However, continous flicking should be looked at more closely.

    And chr15, don't worry about the sharp rocks, they shoudn't hurt themselves.
     

Share This Page

Search tags for this page
cichlid behavior shaking
,
cichlid shaking
,
fish shivering cichlid images
,

why do african cichlids shake

,
why does my cichlid keep shaking
,
why is my female cichlid shaking